dedication to Isis dated to A.D. 15-30); in Minturnae by the presence of the ancient Italic temple of Marica, which was probably transformed in the Roman Period into a temple to Isis. A Republican [...] much questioned and furthermore does not give any evidence for the presence of Isis in Rome in the III or II century B.C. Isis’ arrival in Rome probably took place in the ’40s or ’30s of the II century B [...] mentioning an Isis Triumphalis. Alternatively we can suppose a different location not on the Capitolium but on the Arx , in the area of Santa Maria in Aracoeli where a dedication to Isis Frugifera
The main focus was on Athens (e.g. Asklepios, Bendis, Pan, etc.) and Rome (Castores, Aesculapius, Isis, etc.), since for these two cities the rich relevant literary, epigraphic, and archaeological material
eine feurige Natur). Diese wiederum zeugten Geb und Nut, von denen Isis, Osiris, Nephthys (»Herrin des Hauses“) und Seth abstammen. Isis schließlich empfing posthum von Osiris den Gott Horus (»der Ferne«) [...] tionsfigur verschiedenster weiblicher Gottheiten. Besonders eng ist ihre Verbindung einerseits zu Isis, andererseits zu Tefnut, der Tochter des Sonnengottes, bzw. mit ihr gleichgesetzten Gestalten wie [...] wie der Liebesgöttin Hathor (»Haus des Horus«) und der Seuchengöttin Sachmet (»Die Mächtige«). Als Isis ist sie die Partnerin zu Osiris-Orion. Als Tefnut und mit ihr verbundene Göttinnen ist sie die Hauptgestalt
gedeutet. Zu der Terrakotte gibt es mittlerweile ein Gegenstück aus Köln, das den Namen der Göttin Isis trägt. Alle Votivfiguren stammen aus dem 2. Jh. und sind deutlich älter als der Keller. Bei
cult of Isis, is duped into having sex with a man who was in love with her and tricked her into believing he was a god. She therefore agreed to meet in the temple, convinced by the priests of Isis that this [...] were “foreign”, and so when some Jews were expelled from Rome in 19 CE the priests of the cult of Isis were also punished. [43] This particular eviction is very interesting because of the account [...] [44] Josephus gives a similarly treacherous account for the reason for the expulsion of the Isis cult. [45] It is likely that Josephus only tells part of the tale – that is, the part about
widderköpfigem Gott, flankiert von je einer Figur des knienden Königs und den stehenden Göttinnen Isis (links) und Nephthys (rechts). Der stark verschmutzte Architrav wurde bisher teilweise gereinigt.
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